دسته‌بندی نشده

قناد حرفه ای شوید با وسایل شیرینی پزی ایکیا

وسایل شیرینی پزی

وسایل شیرینی پزی همانطوری که از اسم آن پیداست به لوازمی گفته میشود که برای پخت و پز انواع کیک و شیرینی به کار بسته میشوند تا بهترین نتیجه را اریه کنند.اگر یک قناد و یا اگر علاقه مند به پخت کیک در منزل هستید این نوشته به شما کمک میکند تا بدانید برای این کار به چه لوازمی نیاز دارید… می‌توانید کلیه وسایل کیک پزی را طبق این لیست برای خود و برای دیگران تهییه کنید و از انتخاب خود برای همیشه رضایت داشته باشید.

وسایل شیرینی پزی

آشنایی با لوازم شیرینی پزی

لوازم مورد نیاز کیک پزی شامل  : ترازوی دیجیتال ، همزن برقی یا دستی ، پیمانه‌ها و قاشق های اندازه‌گیری شیرینی‌پزی ، کاسه‌های همزنی ، الک‌های کوچک و بزرگ ،کاردک لاستیکی یا سیلیکونی ، قالب کیک برای کاپ کیک تارت و پای ، وردنه ، ظرف سرو … هستند که در ادامه به معرفی و کاربرد هر یک از این لوازم خواهیم پرداخت.

 

انواع لوازم شیرینی پزی

فر و سینی مخصوص قنادی : 

اولین کالایی که برای پخت کیک به آن نیاز هست یک ظرف فر با دوام و بدون تاب است ، هرچقدر ظرف زیر کیک از جنس بهتری تولید شده باشد انتقال گرما از صفحه به شیرینی بهتر انجام میشود در نتیجه پخت یکنواخت تر انجام میشود بهتر است جنس آن ترجیحاً گالوانیزه یا تفلون باشد.

ترازوی دیجیتال :

برای پختن یک کیک حتما باید مواد مورد نیاز این پخت را اندازه گیری کرد ، زیرا کم یا زیاد شدن مواد اولیه کیک را خراب میکند و بعد از انجام کلی فعالت و زحمت فراوان در انتها نتیجه ی کار مطابق میلمان نمیشود .با خرید ترازوی دیجیتال ایکیا یک آشپز دقیق باشید …

genomsnitt scales homekade 2

همزن برقی و دستی :

برای یکدست کردن مواد اولیه پخت کیک نیاز به یک همزن داریم ، ابزاری که به وسیله ی آن بتوانیم مواد را با هم به خوبی مخلوط کرده و مایع کرمیه یک دستی به دست آوریم ، هر چقدر مواد با هم بیشتر مخلوط شوند در نهایت کیک بهتری خواهیم داشت.

پیمانه اندازه گیری : 

برای اضافه کردن مواد به مایع اصلی کیک میتوانیم از پیمانه استفاده کنیم ،شاید برای شما سوال پیش بیاید که قاشق هم میتواند کار پیمانه را انجام دهد و چه نیازی به خرید پیمانه داریم ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اندازه ی قاشق ها با یکدیگر متفاوت هست .قاشق های تولید شده از یک برند با برند دیگر هم اندازه نیستند در نتیجه مقیاس خوبی برای اندازه گیری نیستند. برای بررسی و خرید پیمانه ی شیرینی پزی ایکیا بر روی آن کلیک کنید.

vardagen measuring cup set of 5 ikea mall 2

کاسه‌ همزنی :

برای مخلوط کردن مواد به یک کاسه نیاز داریم ، کاسه ای با اندازه ی مناسب ، جنس خوب و دارای قابلیت شست و شوی آسان .برخی از این کاسه ها مناسب برای همزن برقی هستند و برخی برای استفاده از همزن دستی .کاسه های که برای استفاده از همزن برقی طراحی شده اند درب پوشاننده ای دارند که میتوان از حفره ی روی درب پایه همزن را به داخل کاسه فرو برد ، این قابلیت باعث میشود که حین همزدن مواد از بیرون ریختن آن و کثیف کردن محیط اطراف جلوگیری شود .بررسی و خرید کاسه همزن برقی ایکیا.

allehanda mixing bowl with lid green ikea mall 1 3

الک آرد :

یکی از مهمترین وسایل شیرینی پزی الک آرد هست ، ابزاری که به وسیله ی آن نا خالصی های آرد را جدا میکنیم و اولین قدم را برای پخت کیک بر میداریم ، الک نه تنها برای صاف کردن آرد بلکه برای صاف کردن شکر ، بیکینگ پودر ، پودر کاکایو و … به کار گرفته میشود .بررسی و خرید الک آرد ایکیا …

idealisk flour sifter stainless steel ikea mall 3

پارچ مدرج :

همانطور که در جای جای متن گفته شد اندازه گیری دقیق مواد در کیک و شیرینی پزی جز لاینفک این کار محسوب میشود که این امر در مورد مواد جامد و مواد مایع صادق است ، برای اضافه کردن آب ، روغن ، شکلات آب شده و … میتوانیم از پارچ مدرج ایکیا استفاده کنیم تا مایعات را نیز به اندازه ی لازم اضافه کنیم.

vardagen measuring jug glass 05 ikea mall 2

وردنه : 

بعد از تهیه یک خمیر خوب نیاز به پهن کردن آن در ظرف مورد نطر داریم در اینجا وردنه ابزاری است که به کمک ما می آید ، با استفاده از وردنه خمیر کیک را به طور منظم و یکنواخت در سینی پهن میکنیم ، این کار کمک میکند که همه ی سطح کیک به طور یکنواخت پخته شود و یک جای آن خمیری و جای دیگر آن سوخته نشود .خرید وردنه حرفه ای ایکیا…

magasin rolling pin homekade 4

قیف لوازم تزیین :

پخت و کیفیت پایه ی کیک یه طرف و تزیین آن طرف دیگر البته این در مورد غداهای دیگر نیز صادق است . انواع خوراکی هاهر چقدر شکل آراسته تری داشته باشند دلربا تر هستند . بعد از پخت کیک با استفاده از وسایلی مانند قیف یک اثر هنری از خود جای بگزارید …

smaksam cake decoration set ikea mall 3

لیسک و فرچه : 

لیسک ها کفگیر هایی هستند معمولاً از جنس سیلیکون یا پلاستیک که به وسیله ی آن ها سطح روی کیک را صاف و صیغلی میکنیم تا ظاهری شیک و تمیز به آن بدهند ، و فرچه ها برای روغن مالی انتهای ظرف و … کاربرد دارند. خرید لیسک شیرینی پزی مدل GUBBRORA ایکیا

gubbroera rubber spatula green pink blue white 3 verisheh

قالب کیک و مافین :

قالب‌های کیک کنگره‌ای و مافین از ابزار های مرد نیاز کیک و شیرینی پزی هستند که با استفاده از آنها میتوان کار پختن کیک و کاپ کیک را انجام داد این قالب‌ها برای کیک‌های میوه‌ای تابستانی و همچنین کیک‌های پرادویه زمستانی مناسب هستند.خرید قالب مافین 65 عدد مدل SOMMARFLOX ایکیا.

00556122

سخن آخر

فروشگاه اینترنتی هومکده با ارائه وسایل شیرینی پزی برند ایکیا می‌تواند در خرید این تجهیزات به شما کمک بسیاری کند. ظروف این برند در سایت هومکده با قیمت‌های مناسب و در پکیج‌های تخفیفی عرضه می‌شوند. برای خرید فقط کافی است لینک مربوط به آن شوید و لذت خرید را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *