دسته‌بندی نشده

ابزار ضرروی آشپزخانه یک مجهز

ابزار و وسایل آشپزی

ابزار و وسایل آشپزی به  طور کلی لازمه ی هر آشپزخانه و عصای دست هر آشپز است ، خواه این ابزارآلات مربوط به یک آشپزخانه ی کوچک خانگی باشد و خواه مربوط به یک مجموعه تهیه غذا در هر صورت این ابزار و وسایل آشپزی به کمک ما می آیند تا هم کار پخت و پز را آسان تر کنند و هم به این روند سرعت دهند.با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید…

ابزار و وسایل آشپزی

انواع ابزار و وسایل آشپزی

در بین ابزارهای آشپزخانه وجود برخی ضروری و وجود برخی دیگر غیر ضروری در عین حال کاربردی است و اتفاده از آنها لذت آشپزی را برای ما چند برابر میکند.در واقع ابزار آشپزخانه هدفی غیر از سهولت و آسان سازی آشپزی ندارند. بنابراین اگر شما به دنبال خرید اقلام مورد نیاز خود هستید در ادامه با ما همراه باشید و با انواع لوازم آشپزی و آشپزخانه مانند : کفگیر و ملاقه ،ظروف پخت پز ، ماهیتابه ، قابلمه ، ظروف مخصوص فر ، پوست کن ، چاقو ، پیتزا بر و … آشنا شوید.

 

کفگیر و ملاقه :

کفگیر و ملاقه جز مهمترین ابزار های آشپزی هستند که برای هم زدن ، سرو کردن و … از آنها استفاده میشود ، این وسایل از متریال های مختلفی تولید میشوند که کاربردهای مختلفی دارند مثلا از کفگیر و ملاقه های فلزی بیشتر برای سرو غذا و از کفگیر چوبی و یا ابزارهای پلاستیکی برای طبخ غذا استفاده میشود زیرا ایت محصولات کف قابلمه و تابه را خط و خش نمی اندازند.

roert spoon beech homekade 6

زیر قابلمه ای :

زیر قابلمه ای ها از گذشته تا به امروز جز لوازم بسیار کاربردی در آشپزخانه ها بوده و هستند ، در قدیم که سرو غذاها در کنار سفره انجام میشد برای جلو گیری از سوختن فرش از زیر قابلمه ای استفاده میشد و در حال حاضر برای جلوگیری از خراشیدن روی سطح کابیت ها از این وسیله استفاده میشود .

laemplig pot stand stainless steel ikea mall 2

درب بازکن :

درب بازکن ها جز اقلامی هستند که همیشه کار بازکردن درب انواع بطری را برای ما آسان تر میکنند ، این ابزارها هم از نظر کارایی و هم از نظر ایمنی بهترین گزینه هستند به طور کلی درب بازکن‌ها برای باز کردن در بطری‌های نوشیدنی مثل نوشابه و آب معدنی و بطری دلستر و یا به عنوان درب بازکن کنسرو استفاده می‌شود.

koncis 2 homakade

 

اسکوپ بستنی :

برای سرو بستنی اسکوپ بستنی بهترین گزینه است ، بارها برای همه ی ما پیش آمده که هنگام جدا کردن بستنی قاشق ها ی زیادی را خم کرده یا شکاندیم اما استفاده از ابزار اسکوپ هم از خراب شدن سایز ابزار جلوگیری میکند و هم در نهایت بستنی ظاهری بهتر خواهد داشت.

chosigt ice cream scoop 2

همزن دستی :

همزن ها برای مخلوط کردن بهترین گزینه هستند ، مثلا مواد مورد نظر  پخت کیک را مثل آرد و تخم مرغ با استفاده از همزن به خوبی مخلوط کرده تا کرمی یک دست و بدون گلوله های آردی حاصل شود ، دقت داشته باشید که از مدل هایی که دارای سیم های نازک استفاده کنید زیرا استفاده از آن آسان، و هنگام تهیه غذای سبک تر مانند خامه، کارایی لازم را داشته باشد.

50093172

 

پوست کن و اسلایسر :

پوست کن و اسلایسر  ابزارهای ایمنی و بسیار کار آمد هستند که با استفاده از آنها در زمان پوست کندن انواع میوه و صیفی جات و … هم از انگشتان نازنین خود مراقبت کرده و هم از اسراف جلوگیری میشود اما در انتخاب این محصول باید دقت داشت تا این پوست کن ها خوش دست ، ایمنی و ضد زنگ باشند.

uppfylld peeler homekade 3

قیچی آشپزخانه :

قیچی های آشپزخانه با قیچی های معمولی که برای برش پارچه ، کاغذ و  … استفاده میشوند متفاوت هستند ، به طور کلی قیچی آشپزخانه نسبت به قیچی معمولی از قدرت ، استهکام و دوام بالاتری برخوردار است زیرا از این محصول برای برش مرغ ، ماهی ، سبزیجات و … استفاده میشود ،  بنابراین به دنبال قیچی آشپزخانه ای باشید که در صورت کثیف شدن بتوان آنها را از هم جدا کرد و آن را داخل ماشین ظرف شویی گذاشت.

قیچی آشپزخانه

 

رنده :

رنده ها جز مهمترین ابزار و وسایل آشپزی هستند که به علت اهمیت ویژه ای که دارند در مدل های مختلف تولید و روانه بازار شدن این ابزار برای درست کردن انواع کتلت ، کوکو ، سالاد ، خورد کردن تکه های پنیر و … استفاده میشود . برای رنده کردن اقلام ریز تر مانند سیر ، جوز هندی ، پنیر چدار و … میتوان از رنده کوچک  و برای رنده کردن صیفی جاتی مانند سیب زمینی ، پیاز ، کدو و … از رنده آشپزخانه چهار طرفه استفاده نمود .

idealisk grater stainless steel ikea mall 1

توری روغن گیر :

توری روغن گیر در کل برای جلو گیری از پخش شدن روغن به اطراف طراحی شده این ابزار هم به صورت ملاقه روغن گیر موجود است که برای در آوردن خوراکی های سرخ کردنی از درون روغن استفاده میشوند و هم به صورت درب پوش به عنوان توری روغن گیر ماهیتابه موجود هستند .

klockren splatter screen 3 verisheh

الک آرد :

صافی و الک لوازمی ضروری خصوصا برای پخت کیک و شیرینی و درست کردن یک دسر کرمی هستند، با استفاده از الک میتوان آرد ، شکر ، پودر شکلات ، پودر قهوه و … را از صافی رد کرد و خیال خود را بابت ظاهر و طعم انواع خوراکی ها راحت کرد.پیشنهاد میشود الک با کیفیتی را خریداری کنید که قابل شست وشو در ماشین ظرف شویی باشد.

idealisk flour sifter stainless steel ikea mall 3

انبر :

انبر و یا گیره یکی از بهترین ابزار و وسایل آشپزی است که برای برداشتن خوراکی های داغ و یا برای زیر و رو کردن سرخ کردنی ها بهترین گزینه است اما این تمام کارایی انبر نیست میتوانید برای برش زدن انواع گوشت ، مرغ ، سبزیجات و … از انبر برای گرفتن آنها استفاده کنید.دقت داشته باشید که برای خرید انبر محصولی را انتخاب کنید که هم به راحتی جمع شود و داخل کشو فضای زیادی را اشغال نکند و هم لبه ی پلاستیکی داشته باشد که در ظروف نچسب  خط و خشی یجاد نکند.

tillampad tongs 3 homekade

هاون :

یک سری از خوراکی ها هستند که نیاز به سایش دارن و برای له کردن اونا بهتره از هاون ، گوشت کوب ، سنگ سایش و … استفاده کنیم ، مثل سبیجات معطر ، انواع ادویه ها ، هل ، دارچین ، زعفران و … که مزه ی خارق العاده ی اونا با سایدن بهتر حفظ میشه.

aedelsten pestle and mortar homekade 3

سیر له کن :

برای پخت بعضی از غذا ها مانند خوراک های شمال کشور خودمان و یا خوراک های ایتالیایی مانند پاستا استفاده از سیر امری ضروری است اما برای اینکه عطر و طعم خاص سیر حفظ شود بهتر است که به جای رنده کردن و یا برش زدن با چاقو از ابزار سیر له کن استفاده شود .

koncis garlic press homekade 3

سیب زمینی له کن:

پوره ی سیب زمین یک خوراکی جذاب و عالی برای کودکان و بزرگسالان است که همگی از خوردن این خوراکی لذت میبرند ، پوره سیب زمینی را معمولا با خوراک های مخنلف گوشتی و … سرو میکنند که برای درست کردن آن بهترین راه استفاده از سیب زمینی له کن است زیرا با استفاده از این وسیله هم سرعت عمل بالاتری خواهیم داشت و هم پوره ای با بافت نرم و یکدست.

idealisk potato press 2

 

سبزی خشک کن :

استفاده از سبزی خشک کن ها جایگزین مناسبی برای حوله و پارچه های نخی آبگیر آشپزخانه است ،زیرا هم سرعت بالاتری دارند و هم از نظر بهداشتی بهتر هستند ، کافیه بعد از شست و شوی کامل سبزیجاتی مانند کاهو آن را داخل سبد سبزی خشک کن  بریزین و بعد از بستن درب آن تنها با چند حرکت ساده و روان آب اضافه سبزی را جدا کنین.

tokig salad spinner white HOMEKADE 6

سخن آخر

فروشگاه اینترنتی هومکده با ارائه ابزار و وسایل آشپزی برند ایکیا می‌تواند در خرید این تجهیزات به شما کمک بسیاری کند. ظروف این برند در سایت هومکده با قیمت‌های مناسب و در پکیج‌های تخفیفی عرضه می‌شوند. برای خرید فقط کافی است لینک مربوط به آن شوید و لذت خرید را تجربه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *